لامبورگینی آونتادور: ماشینی که هیچ رقیبی ندارد
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

اولین سؤالی که با دیدن لامبورگینی آونتادور به ذهن علاقه‌مندان خودروسازی می‌رسد این است که آیا این ماشین می‌تواند جانشین درخوری برای لامبورگینی مورسیه‌لاگو باشد و جای خالی این اسطوره را پر کند یا نه؟

مهندسان خودروساز ایتالیایی برای اینکه نشان دهند در تولید این مدل جدید چقدر جدی هستند همه چیز آونتادور را از نو ساختند و از همه مهمتر اینکه برای این ماشین موتوری جدید طراحی کردند.

موتور دوازده سیلندری که تا پیش از این بر روی ماشین‌های لامبورگینی سوار می‌شد، نسخه توسعه یافته‌ای از اولین موتوری بود که لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ ساخته بود. اگر چه حجم این موتور در طول چهار دهه از ۳۴۹۷ سی سی به ۶۵۰۰ سی سی افزایش یافت اما دیگر برای استفاده قدیمی شده بود.

اما موتور آونتادور LP700-4 کاملاً جدید است. حجم آن ۶۵۰۰ سی سی است و می‌تواند ۷۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند و صدایش به همان گوش‌نوازی موتور قبلی است اما هجده کیلو از موتور قدیمی سبک‌تر است.

شاسی آونتادور هم کاملاً جدید است. یک شاسی یکپارچه از جنس فیبرکربن که باعث شده وزن ماشین تنها ۱۵۷۵ کیلوگرم باشد و در نتیجه نسبت وزن به قدرت موتور عدد خیره کننده ۲.۲۵ است.

بدنه سبک و موتور قوی به آونتادور کمک کرده است تا بتواند در ۲.۹ ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر سرعتش ۳۱۵ کیلومتر در ساعت است.

برای رسیدن به این سرعت و شتاب، قلب الکترونیکی این ماشین در هر ثانیه، نیم میلیون محاسبه انجام می‌دهد. سیستم چهار چرخ متحرک آونتادور، نسخه تغییر داده شده‌ای از سیستمی است که در کارخانه سوئدی هالدکس ساخته می‌شود. این سیستم در اکثر مواقع هفتاد درصد از گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، اما می‌تواند نیرو را بسته به نیاز تقسیم کند

سه تنظیم دستی و دو تنظیم اتوماتیک برای جعبه دنده این ماشین طراحی شده است و دنده‌ها را می‌توان با پدالی که روی فرمان قرار دارد عوض کرد.

لامبورگینی اعلام کرده است که استفاده از تکنولوژی جدید باعث شده تا میزان آلودگی دی اکسید کربن آونتادور بیست درصد از مورسیه‌لاگو کمتر باشد.

استفان وینکلمان، مدیر لامبورگینی می‌گوید هدف این کارخانه هنگام طراحی آونتادور این بود که ماشینی ساخته شود که هیچ رقیبی نداشته باشد.

این ماشین با الهام از مدل‌های پیشین لامبورگینی و جت جنگنده F22 و توسط یک تیم شش نفره ایتالیایی در داخل لامبورگینی طراحی شده است. فیلیپو پرینی می‌گوید ایده‌ این شش نفر تا به مرحله تولید برسد توانسته طرح‌هایی از فولکس واگن (مالک لامبورگینی) و حتی طرحی از جورجتو جورجارو را شکست دهد.

آونتادور با ۴.۷ متر طول و بیش از دو متر عرض، ماشین کاملاً بزرگی است. درهای آن مثل مدل‌ پیشین این کارخانه، رو به بالا باز می‌شود و اگر مارک لامبورگینی را از روی آن بردارید هم باز همه خواهند فهمید که این ماشین ساخت چه کارخانه‌ای است.

اولین آونتادور در اوایل تابستان به مشتری تحویل داده خواهد شد و قیمت آن در اروپا ۲۵۵۰۰۰ یورو است. لامبورگینی ماه گذشته تنها چند روز بعد از نمایش این ماشین در نمایشگاه ژنو اعلام کرد که به اندازه تولید یک سال، سفارش خرید برای آونتادور دریافت کرده است. شاید همین نشانه‌ این باشد که آونتادور جانشین درخوری برای مورسیه‌لاگو است.

 



نظرات شما عزیزان:


           
شنبه 27 فروردين 1390برچسب:, :: 13:52
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 1112
بازدید کل : 220728
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">